19 Ocak 2009

İyilik ve Kötülük Hikayesi


Yaşlı Kızılderili Reisi kulübesinin önünde torunuyla oturmuş, az ötede birbiriyle boğuşup duran iki köpeği izliyorlardı.

Köpeklerden biri beyaz, biri siyahtı ve oniki yaşındaki çocuk kendini bildi bileli o köpekler dedesinin kulübesi önünde boğuşup duruyorlardı.

Dedesinin sürekli göz önünde tuttuğu, yanından ayırmadığı, iki iri köpekti bunlar. Çocuk, kulübeyi korumak için biri yeterli görünürken niye ötekinin de olduğunu, hem niye renklerinin illa da siyah ve beyaz olduğunu anlamak istiyordu artık. O merakla sordu dedesine.

Yaşlı reis, bilgece bir gülümsemeyle torununun sırtını sıvazladı.

"Onlar," dedi, "benim için iki simgedir evlat."

"Neyin simgesi?" diye sordu çocuk.

"İyilik ile kötülüğün simgesi. Aynen şu gördüğün köpekler gibi, iyilik ve kötülük içimizde sürekli mücadele eder durur. Onları seyrettikçe ben hep bunu düşünürüm. Onun için yanımda tutarım onları."

Çocuk, sözün burasında, "mücadele varsa, kazananı da olmalı" diye düşündü ve her çocuğa has bitmeyen sorulara bir yenisini ekledi:

"Peki, sence hangisi kazanır bu mücadeleyi?"

Bilge reis, derin bir gülümsemeyle baktı torununa:

"Hangisi mi evlat? Ben hangisini daha iyi beslersem!"



Kaynak : Anonim

17 YORUMLAR :

Arzu Breda dedi ki...

Tılsımcım,

Hikaye için çok teşekkürler... :)

Bu hikayede geçen, beyaz renkli köpek beni simgeliyor. Beni besleyen sensin... :)

Siyah da, seni simgeliyor. Seni de besleyen benim... :)

Bu durumda hangimiz iyiyi, hangimiz kötüyü simgeliyoruz..?

Ahaha... Yaşasın kötülük..!! :Pp

Adsız dedi ki...

Çok beğendim, güzel bir hikaye, herkezin okumasını tavsiye ederim. selamlar.

TILSIM dedi ki...

Arzucum nasıl yorum yapacağımı şaşırdım.Bunları yazan sensen yorum yok.Patron sensin.Kötü kız seni gidi. :)

İşin şakası tabi hikayenin sonunda belirtildiği üzere hangi yolda ilerleyeceğimizin seçiminin yapılması gerektiğinden bahisle, bize düşen iyilik yolunda gayret göstermek,desteklemektir.

Sevgiyle kalın...

muharrem(murat) dedi ki...

biz hangisini beslersek iyilik olmalı ama kötülük daha bakımlı gibi hep kötülük hakim güzel hikaye

GunO dedi ki...

Biliomusun tam da aklımdan bi post geçiodu. ' İnandığım doğruların ve güvendiğim iyiliğin gölgesinde, bu karanlık Dünya'da daha da kararıyor iyice görünmez ve yalnız kalıyorum' demek istediğim bir post için hazırlanmıştım. şans işte.

Ancak ne yazık ki bu post yalnızlığımı, inandığım erdemlerin yenilgisinde yenik düşmüşlüğümü gidermicek bu hoş hikaye. İçimizdeki kara ve beyaz köpeği ne kadar eşit beslesekte çevrede bu kadar besili, azgın, karanlık kurtlar warken bizim bekçi köpeklerinin işi zor.

Ben çok yoruldum bu kurtlardan, umut kuzularımı bir bir yediler, aşk çadırıma girip talan ettiler ve hayal bahçemdeki tüm çiçekleri çiğnediler.

Şimdi ben kendi bekçilerimi mücadele ettirsem veya arkadaş etsem ne olur ki?

Şu kurtları korkutup kaçırtıcak çok güzel beyaz atlar wardır belki ancak buralarda görülmeyeli çok oldular. Belki tek tük wardır bi yerlerde bu atlardan ancak bir iki tanesi gelse bile bu kurtlar onları parçalar.

Kızıl derilerin mütavazi köyü için hoş bir hikaye ancak gel gör ki bu şehir kurtlarını durdurmak mümkün değil.

Bu arada post a niyet ettim ya post gibi yorum oldu=) Kusura bakma doluyduk boşaldık...

TILSIM dedi ki...

Sevgili Adsız,
Keşke ismini bilseydim de beğendiğin için teşekkür ettiğimi bilinmyene göndermeseydim.Yine yorum için çok saol.

Sevgili Muharrem,
Dediğin gibi kötülük daha bir hırçın ve güçlü görünüyor.Ama bu hayat mücadelesinde güç olanı yenmek basit olanı yenmekten daha bir keyif vericidir.Yorum İçin teşekkürler.

Sevgili GunO,

Ya ne güzel inciler döktürmüşsün.Kıskandım valla.Öyle güzel cümleler var ki ''Ben çok yoruldum bu kurtlardan, umut kuzularımı bir bir yediler, aşk çadırıma girip talan ettiler ve hayal bahçemdeki tüm çiçekleri çiğnediler.'' Şekil A daki gibi.Bu güzel yorumun hikayede anlatmak isteneni tam anlamıyla anlattı.Tebrik ederim.Yorum yazdığın,hikayemizi beğendiğin ve ziyaretin için sen ve tüm yorum yazan arkadaşlarımıza teşekkür ederim.

Sevgiyle Kalın....

ahmetnuray dedi ki...

Kötülüğün getirisi olan mutsuzlugu tatmaktansa, iyiliğin getirisi olan heyecanın etkisi ile hayata iki elle sarılmanın kıymetını bılmekte yarar var sanırım. seçim sizin. Kişisel gelişimin anahtarı olan yaratıcı gücün kaynağının pozitif enerji ile beslendiğinin farkında olanlar, gelecek günlerin ışığını nerede bulabileceklerini bilenlerdir. Saygılarımla. Sanat Eleştirmeni Ahmet Nuray

LÂL dedi ki...

Semiz kötülüklerin yanında, bir deri bir kemik iyilikler.. Ama neden...

TILSIM dedi ki...

Sevgili Ahmetnuray,
''Kişisel gelişimin anahtarı olan yaratıcı gücün kaynağının pozitif enerji ile beslendiğinin farkında olanlar, gelecek günlerin ışığını nerede bulabileceklerini bilenlerdir.''çok güzel bir tespit.Aynen katılıyorum.
Blogumuzu ziyaret ederek değerli yorumunuzu bizimle paylaştığınız için teşekkür ederim.

Sevgili Lal,
Malesef günümüzde iyilikler hep gücsüz kalıyor.Kötülüklere karşı direnmeliyiz.
Yorum için teşekkürler.

Halim KILIC dedi ki...

Tılsımcım seni bu kadar aktif görmek beni çok mutlu etti. :) arzucuğun üzerinden yükü baya bi hafifletmişin :) ama bizi güzel yazılarından da mahrum etme. Sadece yorumda kalmasın yani :) sevgiler.

Halim KILIC dedi ki...

Tabiki Arzucum Hangi konuda faydam olursa sole Html kod blogger arşiv yaptım yeminle görmen lazım :)

TILSIM dedi ki...

Sevgili Halim,
Elimden geldiğince Arzucuma yardımcı olmaya çalışıyorum.Fakat bu blog Arzucumun dünyasını yansıtıyor.Bende sürekli yazı eklersem,aktif olursam akustiği bozarım diye düşünüyorum.
Değerli yorumun için teşekkür ederim.

Sevgiyle kal..

Arzu Breda dedi ki...

Canım ciğerim Tılsımcım,

Sen yazı yazıp gönderdin de, ben yok olmaz mı dedim..? Aşkolsun sana, bu sözleri duymamış olsaydım keşke...

Tılsımcım, sen yaz yeterki, özgün yazıların olsun yeterki. Kopyala-yapıştır tarzı olursa ayıp olur ve okuyucu bulamazsın bir süre sonra.

Tamam mı canımın içi... :)))

Abraxas dedi ki...

Bunun kitabını okumuştum ben çok güzeldi gerçekten. Yine taş mı attın birilerine bakim :)

Arzu Breda dedi ki...

@ Abraxas, kime taş atmışım ki..? Ben kimseye taş atmam ki..! Atsam atsam kurşun atarım..! :))

Esrik Öfke dedi ki...

Çok iyi bir hikaye idi. İyi ki paylaştın da haberdar oldum:))

Adsız dedi ki...

çooooooooooooooook teşekkürler