31 Mayıs 2009

Yargıca ve Cezaya Can Kurban...


Haberi belkide okumadıysanız bile, haberi köşesine "Bir yargıç vardı..." başlığı ile taşıyan Bekir COŞKUN'un bu yazısını, bir çoğunuz okumuş olabilir. Ancak, yine de bu yazıyı blogumda sizlerle paylaşmak istedim.

Evet!.. Sözü edilen yargıç çok güzel bir kararla, cezayı "7 sokak köpeğine 20 ay bakmaya" çevirmiş ve bu kararının ne kadar isabetli olduğunu, sizler de onaylayacaksınızdır.

Ancak, burada sevgili Bekir Coşkun'un yaptığı iş, en az sözü edilen hakimin yaptığı kadar önemli bir görevdir. Çünkü, bu ülkede her ne kadar olumsuzların fazlalığından şikayet etsek de, arada bazen böyle iyi ve güzel şeylerin de olduğu ve bu güzelliklerin de tanıtılması, paylaşılması gerektiğini hiç kimse yadsıyamaz. Ben bu olaya, bu pencereden bakarak, iyi ve güzel şeylerin de insanlara yansıtılması gerektiğini ve bu yolla da, insanların yapacakları iyi ve güzel şeylerin de, toplumda gereken değeri bulacağına inançlarının yerleşmesine yol açacağını düşünüyorum.

Şimdi sizlere sevgili Bekir Coşkun'un bu yazısının başlığını buraya alıyorum. Devamını da, Devam butonuna tıklayarak okumanızı tavsiye ederim.
Sevgiyle kalın, hepiniz..

......

Bir yargıç vardı...


Adapazarlı Namık’a adam yaralamaktan 10 ay hapis cezası verdiler. Ama iyi halini, mahkemedeki davranışlarını gören yargıç, bu cezayı “yedi sokak köpeğine 20 ay bakmaya” çevirdi.

Devamı

6 YORUMLAR :

öykü dedi ki...

Sevgılı Arzu
Bekır coskun u cok sevıyorum
bı cok yazısını severekj bloguma tasıdım..
Bugun kı yazısını okudugumda ıse cıdden cok duygulandım
bızde boylesı yargıclar
ve boylesı cezalar cogalırsa..
emınım kı
suclar yerını sevgıye bırakacak
nasıl bı ceza
ve ne kadar guzel bı sonuc
benım de ellerını opesım geldı o yargıcın..
tsk ederım buraya tasıdgın ıcın umarım daha pek cok kısı okur..
okunası bı yazı cunku..
sevgıler.

Zeugma dedi ki...

Uzun zamandır bu kadar güzel bir haber okumamıştım.İnsanın gözleri doluyor resmen.
O yargıcı görünce ben de ellerinden öpmek isterdim. Hatta öödüller verilmeli madalyalar takmalı ona. Kesinlikle hak etmiş.
Bir sürü iğrenç haber okuduğumuz bir dönemde harika bir şeye imza atmış.
Burada paylaştığın için ben de çok teşekkür ederim Arzucuğum.
Sevgiyle öpüyorum :)

Adsız dedi ki...

cezanın amacı işlenen suçun bedelini ödetmekten çok suçlunun ıslah edilmesidir; ıslah olmak da sadece bedel ödemek ve aynı şeyi tekrar etmekten kaçınmak değildir. Ceza verilirken suçlunun topluma yeniden kazandırılıması da düşünülmelidir ki bu olayda hakim bence kendi yoluyla rehabilite etmiş suçluyu, yeniden topluma kazandırmış. Üstelik öyle güzel bir yolla yapmış ki bunu, toplumun hiç suç işlememiş büyük bir kesiminden daha faydalı bir bireye dönüştürmüş o kişiyi. Takdir etmemek elde değil. Keşke herkesi bu şekilde dönüştürmek mümkün olsa diyorum ve paylaşım için teşekkür ediyorum.

Unknown dedi ki...

evelsi gün , 2 tane maymun bizim evin önüne yatıvermişler. Gece sanırım saat 12 de dönmüştük eve. Dayanamadım gittim eve biraz sucuk biraz ekmek eze eze verdim. 2 gündür nöbet tutuyolar kapıda, havlayıp duruyorlar "burası bizim bölgemiz"
annem de çıkmış kovuyor, "ya anne dedim onlar tanıdık gir içeri"

TAZE NANE dedi ki...

Ne kadar güzel bir yazı okudum.
Çok hoşuma gitti.

Serkan dedi ki...

Helal olsun yargıca :D

EkleBunu Sosyal Paylaşım Butonu