05 Haziran 2009

Blogger için, Animasyonlu Etiket Bulutu.

Şimdi, bu widgeti blogumuza nasıl ekliyeceğiz, onu anlatayım. Önce Kumanda Panelinden, Yerleşim / HTML Düzenle seçeneğini açıyoruz. Eğer, blogunuzda bir Etiket widgeti mevcutsa, Widget Şablonlarını Genişlet seçeneğini işaretlemeden, Ctrl+F tuşu ile açacağımız Bul kutusuna Label veya sizin etiket witgetinizin başlığı ne ise onu yazıyoruz. Label yazan satırı seçili hale getirip, aşağıdaki kodu kopyalayıp, seçili yere yapıştırıyoruz. Ardından, Şablonu Kaydet butonuna basıp, şablonumuzu kaydediyoruz. İşte bu kadar basit bir işlem.

Eğer, blogunuzda herhangi bir etiket widgeti yoksa; yukarıda anlattığımın dışında, Widget Şablonlarını Genişlet seçeneğini işaretliyoruz. Sonra, Bul kutusuna aşağıdaki kodu yazıp aratıyoruz.

<b:section class='sidebar' id='sidebar' preferred='yes'>
Bu kodun hemen altına aşağıdaki kodu kopyalayıp, yapıştırıyoruz. Şablonu Kaydet butonu ile şablonu kaydediyoruz. Hepsi şimdilik bu kadar.


<b:widget id='Label99' locked='false' title='Etiket Bulutu' type='Label'>
    <b:includable id='main'>
      <b:if cond='data:title'>
        <h2><data:title/></h2>
      </b:if>
      <div class='widget-content'>
        &lt;object type="application/x-shockwave-flash" data="http://halotemplates.s3.amazonaws.com/wp-cumulus-example/tagcloud.swf" width="200" height="250" allowscriptaccess="always" &gt;
            &lt;param name="movie" value="http://halotemplates.s3.amazonaws.com/wp-cumulus-example/tagcloud.swf" /&gt;
            &lt;param name="bgcolor" value="#0852bc" /&gt;
            &lt;param name="flashvars" value="tcolor=0xfcff08&amp;mode=tags&amp;distr=true&amp;tspeed=100&amp;tagcloud=&lt;tags&gt;
          <b:loop values='data:labels' var='label'>
    <a expr:dir='data:blog.languageDirection' expr:href='data:label.url' style='12'><data:label.name/></a>
    </b:loop>
    &lt;/tags&gt;" /&gt;
            &lt;p&gt;Blogumulus by &lt;a href='Roy">Roy">http://www.roytanck.com/'&gt;Roy Tanck&lt;/a&gt; and &lt;a href='Amanda">Amanda">http://www.bloggerbuster.com'&gt;Amanda Fazani&lt;/a&gt;&lt;/p&gt;
        &lt;/object&gt;
      <font style="font-size: 10px; font-family: Verdana;">Web sayfanıza <a href="http://arzununincileri.blogspot.com/2009/06/blogger-icin-animasyonlu-etiket-bulutu.html" target="_blank">Blogger Flash Labels</a> ekleyiniz</font>
      </div>

      <b:include name='quickedit'/>
    </b:includable>
    </b:widget>



Widgetin boyutlarını ve renklerini ise, kod üzerinde kırmızı ile işaretlediğim kısımları istediğiniz gibi değiştirerek, istediğiniz ebat ve renklere göre, blogunuza uygun hale getirebilirsiniz.

Bu widgeti bizler için hazırlayan, sevgili Amanda Fazani'ye de teşekkürlerimi ve sevgilerimi yolluyorum. Animasyonlu Etiket veya Kategori Bulutunuzu güle güle kullanmanız dileğimle, hepinize sevgiler sunuyorum.

Edit : Sizlere açıklamam gereken bir durum daha vardı. Postu hazırlarken aklımdan çıkmış. Sevgili Atilla'nın yorumu sonucunda bu açıklamayı yapmak gerekti. Herkesten bu özrümün kabulünü rica ediyorum.

Bildiğiniz gibi bu kullandığımız etiketler, aslında yazılarımızın kategorilerini göstermesi gerekir. Ancak, Ben de dahil, çoğumuz etiketleri farklı amaçla kullanıyoruz. Kullandığımız etiketler de, bazen çok fazla kelimeden oluşuyor. En çok iki kelimeden oluşan etiketler olmalı. Ayrıca, etiketlerimizde (tire, alt tire, nokta vs.) işaretler bulunmaması gerekir. Bir de, türkçe (ç,ı,ğ,ö,ş,ü) harfleri widgette okunmadığı için, etiketleriniz eksik harflerle görünecektir. aşırı sayıda etiket kullanılması da, widgeti olumsuz etkileyebilir.

Ben bir çok etiketimi bu nedenle silmek durumunda kaldım. Bazılarındaki türkçe harfleri değiştirdim. Bu dediklerimi yaparsanız, herhangi bir sorun olmayacağını düşünüyorum.

14 YORUMLAR :

Zeugma dedi ki...

Canın benim, bu benim çok beğendiğim ve istediğim bir şeydi gerçekten.
Yardımseverliğin ve bu paylaşımın için teşekkürlerimi gönderiyorum sana ..
Amanda Fazani'ye teşekkürün ve sevgiler göndermen ne büyük incelik :)
Seni sevgi dolu yüreğinden öpüyorum..

Adsız dedi ki...

hayat ne bicim bisey ya

UykusuZ dedi ki...

Arzu bir örneği varmıdır bunun?

Arzu Breda dedi ki...

@ Canım Zeugmacım,

Beğendiğin bir şey idiyse, güle güle kullan hayatım.

Herhangi bir sorun olursa, bildir. Çaresine bakarım.

Ben de öptüm, canımcım.. :)

Sevgiyle kal..

Arzu Breda dedi ki...

@ uykusuz,

Neyin örneğini sordun anlayamadım.

TAZE NANE dedi ki...

Çok güzelmiş.

NoEngel dedi ki...

Sevgili Arzucum,
Ne zamandır böyle bir etiket bulutu arıyordum ama beceremıyordum.Sayende bu kullanışlı etiket bulutunu kullanacağım.Emeğine,yüreğine sağlık.Teşekkürler.

Atilla Çelebi dedi ki...

Merhaba,
Ben yazınızda verdiğiniz Flash Etiket Bulutunu kullanmak istedim. Bloguma eklediğimde çalışmadı. Şablonumda bir Label Widget'i var yazınızda belirttiğiniz gib (sadece Label etiketini aratıp o satıra verdiğiniz kodu yapıştırdım) işlemleri yaptım, etiket bulutu için zemin ve link geliyor ama etiketler gelmiyor. Yapılması gereken başka bir şey varmı acaba. Şimdiden teşekkür ederim.

UykusuZ dedi ki...

animasyonlu etiket bulutu ne demektir, onu canlandıramadım

Arzu Breda dedi ki...

@Nanesi taze Munucuğum, teşekkür ederim. İhtiyacın varsa, umarım işine yarar.. :)

Arzu Breda dedi ki...

@ Sevgili NoEngel, beğendiğine sevindim. Umarım işine yarar. Bir sorun olursa bildir ki, birlikte çözelim.

Sevgiyle kal, canım.. :)

Arzu Breda dedi ki...

@ Sevgili Atilla,

İnanki ben de ilk eklediğimde aynı durum oldu. Sonra, etiketlerimden bir çoğunu ayıkladım. Etiketlerde eğer işaret karakterleri (tire, alt tire, nokta vs.) varsa, bunları kaldırsan iyi olur. Türkçe (ç,ğ,ı,ö,ş,ü) harfleri de okunmadığı için etiketler eksik olarak görünüyor. Ayrıca, çok sayıda etiket olduğunda kaldıramıyor olabilir. Bu son dediğim sadece bir tahmin. Biliyorsun, bizler etiketi çok fazla sayıda kullanıyoruz. Halbuki, etiketler yazımızın kategorisini ifade etmesi gerekir. Biz başka amaçlarla etiketliyoruz, yazılarımızı.

Bu açıklamayı postta belirtmem gerekirdi. Bunun için özür dilerim.

Bu dediklerimi uygularsan bir sorun olacağını sanmıyorum. Umarım, sorunu halleder ve güle güle kullanırsın. :)

Arzu Breda dedi ki...

@ Sevgili uykusuz,

Animasyonlu etiket bulutu, verdiğim kodun sol tarafında gördüğün, lacivert üzerine sarı etiketlerin yer aldığı bir widget.

İlk sorunu nasıl anlamadım? Bilmiyorum. İşyerinde meşgul olduğum bir anda cevaplamış olabilirim. Kusumu bağışla, lütfen..

Unknown dedi ki...

ne kusuru rica ederim.

EkleBunu Sosyal Paylaşım Butonu